Problema mea…


Problema mea nu este ca sunt ipohondru, problema mea este ca uneori parca nu mai suport pe cei din jur, sunt hipersensibil la tot ce se intampla, totusi nu ma detasez suficient de mult pentru a putea face mai mult pentru mine.

Eu nu consum alcool decat de 2 ori pe an si asta mi se intampla de cativa ani – rar am intalnit un alt eveniment pe care sa il consider suficient de important si in urma caruia sa gust diferite bauturi spirtoase.

Chiar astazi mi s-a intamplat sa am parte numai de “bucurii” neprevazute de la niste asa-zisi prieteni.Totul e o mare agitata in care fiecare crede ca daca se agita mai mult va prinde un val mai bun, iar toti cred ca daca vor castiga mai multi bani vor fi mai realizati.Nimic mai fals.Banii nu iti ofera identita, ci libertate.Libertatea de a fi tu insuti si de a te manifesta asa cum vrei tu sau cum crezi ca este bine din perspectiva ta.

Cei mai multi oameni din jurul meu sunt cuprinsi – asa cum spun ei – de oboseala, de lene, de lipsa de oportunitati si toti alearga dupa bani, crezand ca daca vor avea mai multi bani vor fi mai fericit.Nu asteptam sa am o revelatie in aceasta seara si nici nu cred ca revelatia este foarte puternica – o revelatie este – si atat.Daca as avea mai multe as trai poate mai linistit.Am de putin timp aceeasi revelatie cu toti cei din jurul meu, in special cu prietenii.Toti imi spun ca eu gandesc altfel si ca ce cred ca este in jurul meu nu exista, parca mi-as dori ca tot ce rostesc sa fie contrazis.

Problema e simpla si este personala de obicei, astfel necesita o abordare personala si o rezolvare conform abilitatilor pe care le detii.Cei mai multi dintre noi vad viata ciclic in fiecare zi : trezire, dus, spalat pe dinti, skip over the breakfast, eventual o tigara si apoi la job.Dupa job obligatoriu multa mancare mai ales nesanatoasa sau fast-food si apoi un dus si iesit in oras uneori sau bautura multa si retragere in fata televizorului.Bautura la noi in tara este un semn de distinctie special.Nu conteaza cata mancare ai in frigider sau cate facturi neplatite, important este sa ai o bautura cu o reputatie buna sau o tuica/palinca naturala.Fiecare se afla intr-un concurs continuu cu vecinul, cu o ruda sau cu prietenii pentru calitatea/cantitatea de bautura pe care o detine si pe care o poate consuma – fara a pati nimic.

Eventual chiar daca isi schimba comportamentul dupa ce consuma alcool, respectivul considera ca va fi la fel si chiar daca va incepe sa fie filosof sau comentator politic – el cunoaste adevarul.Atunci isi aduce aminte de toate problemele si le va gasi rezolvare rapida – de obicei cu pumnul sau se va exterioriza prin niste actiuni pe care nu le-a mai incercat : va incerca sa sara peste masa, sa dea “voleu” 5-6 pahare mari de bautura, va face “skarperberg” ( a se citi skandenberg ) cu oricine si pentru putin timp va deveni cineva – va castiga respectul celor din jur.Asta numai pana cand se va trezi sau pana cand se vor trezi cei din jur.

Totusi, exista oameni care consuma singuri destul de des licori bahice puternice si va deveni in timp un om cizelat – cu cat vinul pe care il consumi este mai vechi cu atat este mai bun si mai sanatos – deci cu cat ai mai multi ani de cand consumi vin – pentru ca vinul va ramane in neuronii unui betiv mult timp – cu atat va deveni betivul mai inteligent si va avea mai multa incredere in el.

