Am 200 de tagsuri


meta tag = cuvant-cheie, pentru cei care nu stiu

Am ajuns la 200 de tagsuri dupa doar 2 saptamani si 24 de articole postate.

Mereu am o discutie cu prietenii in privinta tagsurilor pentru articole.Cei mai multi dintre ei cred ca este suficient sa ai 4-5 tagsuri la fiecare articol, insa eu sunt de parere ca trebuie sa ai cel putin 10.Din punctul meu de vedere, cu cat ai mai multe articole, cu atat mai bine, iar cu cat ai mai multe tagsuri, cu atat mai bine.

Cei mai multi dintre spun ca induci vizitatorii in eroare si motoarele de cautare, daca introduci prea multe tagsuri.Cred ca la inceput, cum este cazul meu, cu cat mai multe articole si tagsuri, cu atat mai bine.Mai tarziu, poate ma voi cocentra pe putine articole si pe multe tagsuri.Mi-ar placea sa introduc doar 4 tagsuri pentru fiecare articol postat, dar motorul de cautare google controleaza totul.Cum nu imi permit sa licitez pentru un tag sau mai multe, sa fiu in prima pagina a pagerankul google pentru un anumit lucru, nu neaparat din motive financiare, nu am ce altceva sa fac.Daca as plati pentru un tag si indiferent cine scrie acel tag in google search, sa imi apara mie blogul, ar fi incredibil de simplu, dar trebuie sa iau in calcul urmatoarele aspecte :

1.Cat ma costa !?

2.Caror piete ma adresez !?

3.Cati bani castig in urma investitiei !?

4.Care este bugetul de care dispun !?

5.Ce fel de blog/site am si cum il monetizez !?

Raspunsurile sunt evidente :

1.Ma costa atat de mult daca vreau sa am un pagerank ridicat si un tag bun, sau mai multe tagsuri, incat nu pot sa platesc acea suma. – de la 1.000 de dolari in sus

2.Daca ma adresez lui google.ro e rezonabil, daca vreau expunere globala, pe .com sau pe toate motoarele de cautare google din lume, deja trebuie sa investesc foarte multi bani.

3.Sa presupunem ca am avut 1% din facebook si am tranzactionat partea mea pentru suma de 1 miliard de USD, deci am buget aproape nelimitat.Daca platesc 100.000 pentru un tag pentru 1 an de zile si incasarile mele estimate sunt in cel mai optimist caz de doar 30.000 de USD pe an, am minus 70.000 de USD.

4.Bugetul de care dispun este rezonabil pentru un blog din Romania, dar il voi folosi doar dupa ce voi ajunge la un numar bun de vizitatori si de page views.Nu cred ca are rost sa incep sa investesc de la inceput, pentru ca nu as face altceva decat sa epuizez resursele alocate , creand beneficii foarte mici.Daca nu poti monetiza un blog/site decat prin publicitate, nu ai un model sustenabil.

5.Daca am un blog/site personal si incerc sa il dezvolt pana la un anumit punct pentru a obtine o monetizare suficienta pentru a acoperi munca mea, costurile cu domeniul, serverul sau hostingul si un mic profit e bine.Daca imi doresc inca de la inceput sa obtin bani, am cele mai mari sanse sa nu obtin nimic.Monetizarea este necesara, dar se poate fara la inceput.Nu mi se pare normal ca inca din prima zi sa incerci sa il monetizezi.

Numai in cazul in care avem un proiect mare si dispunem de un buget mare si de o echipa de programatori si webdesigneri cu experienta si foarte bine motivati financiar, putem sa ne gandim ca T0, momentul lansarii siteului/blogului sa fie momentul TM.

T0 = lansare

TM = monetizare

