Am iesit in oras aseara ! Experienta Pitesti


Am plecat la Pitesti aseara, pe la ora 19.30, cu gandul sa am o seara linistita, impreuna cu inca un prieten.Planul era simplu si usor de implementat.

Am fost initial intr-un bar, al carui nume l-am uitat.Stiu decat s-a deschis recent, asa ca am fost acolo mai mult din curiozitate.Este situat langa Hotelul Magic, la 200 de metri de liceul Bratianu.Dupa ce am stationat putin in acel club, ne-au sunat inca 3 prieteni, care doreau sa iasa si ei in oras, asa ca pentru o seara cu baietii.

Asa ca am hotarat sa ne intalnim cu ei si sa hotaram impreuna ce sa facem mai departe.Avand in vedere ca eu si prietenul meu, aveam in plan sa iesim in acel bar, apoi sa vedem un film, apoi sa mergem intr-un club, de genul Cub.a, a trebuit sa anulam planurile noastre.Filmul pe care urma sa il vedem, il stabilisem in club, se numeste “Flight” – cu Denzel Washington.Am auzit ca e un film bun.Probabil il voi vedea saptamana viitoare.

Cand am ajuns la Euromall Pitesti, ne-am intalnit cu ceilalti 3 prieteni neintentionat.Oricum vorbisem la telefon sa ne intalnim in Pitesti, oriunde.Asa ca am anulat vizionarea filmului.Noi eram cu o masina si ei cu o masina.

Am parcat una dintre masini in parcarea Euromall, cu gandul ca ne distram si in masina mai bine.Regret totusi ca nu s-au consumat, ca alte dati, bauturi alcoolice in masina.A fost neglijenta din partea noastra.Apropo, eu nu consum niciodata licori bahice, asa ca eu consum in masina o sticla de “adria clasic – la 2 litri – ca la tara”.Am glumit.Apropo, mai exista suc Adria Cola ?

Dar nu a fost o problema, planurile au fost imbunatatite.Am fost apoi in Cub.a, dar nu ne-a placut, mai ales ca era foarte mult fum si intuneric, nu am vazut alti prieteni sau cunoscuti si nu ne-a incantat atmosfera.Dupa putin timp, am plecat.

In drum sper o alta locatie, am gasit si o “geanta de femeie parasita”, in care un prieten a gasit o comoara.Nu vreau sa precizez mai multe detalii.Pot sa declar doar ca ceilalti 4 prieteni s-au bucurat de comoara gasita si au impartit-o, ca niste pirati adevarati din Caraibe.

Apoi am fost vis-a-vis, in Whales, unde nu erau prea multi petrecareti, nu se dansa, astfel, ne-am hotarat sa mergem mai departe.Doar calatorilor le sta bine cu drumul.Era importanta calatoria si sa ne distram impreuna, nu destinatia finala.A fost frumos ca ne-am indreptat spre Garden Pub, avand masina parcata langa Guiness, unde nu prea mai e atmosfera de alta data, asa ca am zis pas si aici.In drum spre Garden Pub, ni s-a parut frig si ploua putin.Intre masina noastra si Garden Pub erau maxim 500 de metri.

Am ajuns la supermarketul non-stop Arax, unde conform declaratiilor oficiale ale unui prieten, kilogramul de banane este “doar 8 lei”, in timp ce in alte supermarketuri sau hipermaketuri gen Real, Auchan, Carrefour sunt mai scumpe – 11/12/13 lei per kg, sau – fara numar.

Fiecare dintre noi si-a luat o guma, o ciocolata, ceva acolo, o atentie, un fursec si ne-am intalnit cu un “istet” care ne-a recomandat sa tinem post luni, miercuri si vineri, in fiecare saptamana, sa postim, sa ne inchinam, sa ne spovedim si sa facem maslu.A avut noroc ca a scapat fara injuraturi, ca eram prea distrati noi.

M-am plictisit de fanaticii religiosi.Daca esti fanatic religios, nu prezinti garantie sau incredere pentru mine si prietenii mei, iar incredintarea unei misiuni divine de catre Dumnezeu tie, nu exista – e doar in capul tau, asa ca renunta cat mai ai timp.Nu mai promova religia, ca iti promovez o lectie de viata pe care o tii minte.Nici Dumnezeul tau nu te mai poate scapa.

Am ajuns in Garden Pub, unde am mancat putin si am baut putin.Ce-i drept, dupa ce am plecat noi de acolo, cred ca au ranti la masa la care am stat noi, ca vreo 2 dintre prieteni au incercat niste manevre moderne cu mancarea, dar nu le-au iesit, asa ca au dat mai mult pe jos mancare, in loc sa o ingurgiteze, sa o inghita, sa o “ia la pachet”, sa faca ceva util cu ea.

Dupa ce un prieten a facut baza de una dintre ospatarite, nu a mai vrut sa ne serveasca.O chema Cosmina si nu stiu cati ani avea.Apoi, ne-a servit o noua ospatarita pe care o chema Delia si conform prietenului meu, avea 24 de ani.

Aceasta Delia, i-a oferit prietenului nostru o sansa sa ghiceasca cati ani are, iar el cred ca a facut o greseala urata.I-a spus cati ani are sau chiar a adaugat 2-3 ani in plus.

Eu i-am spus ca toate femeile au 21 de ani si sunt frumoase.Dar el a tinut-o pe-a lui in continuare.Nu-i asa ca ai 24 de ani, Delia !?

Va dati seama ca nu a agatat-o.

Apoi am plecat spre McDonald’s, dar in drum spre Mc, un alt prieten, a avut o idee si mai buna, asa ca am ajuns acolo initial.

Dupa ce am cheltuit ceva bani, in timp ce – – – publicitate – – – o parte din acest material a fost taiat pentru a nu aduce prejudicii de imagine anumitor prieteni.Eu, din punctul meu de vedere, as fi putut sa descriu in detalii amanuntite ce s-a intamplat.Oricum textul este autentic, iar faptele sunt reale si constituie un studiu de caz al orasului Pitesti – cu tema cluburi/baruri/restaurante/mall/chestii – in care nu se intampla nimic…

Apoi, am fost la McDrive, unde unii si-au luat de mancare, iar altii au hotarat sa mearga la targ, “sa bage mate la mat”.Culmea e ca si eu, care nu sunt genul sa mananc de la Mc decat foarte rar, am refuzat oferta de la Mc, insa am hotarat sa imi asum o moarte lenta prin intoxicare cu produse alimentare periculoase din carne fara origine controlata, fara sa stiu exact ce primesc si cat mai traiesc.Avand in vedere ca toti aveam relatii la spital si bani la noi, plus asigurare de santate, ne-am hotarat sa mergem “all-in” la targ.

Am ajuns la targ, unde prietenii mei si-au comandat 300 de grame de mate groase, 100 de grame de ciuperci si cate-o portie de usturoi zdravan. – pentru a avea succes la gagici cred eu.Apropo, cine mai foloseste cuvantul “gagica” ?

Eu mi-am comandat ceva, dar nu avea.Un prieten mi-a recomandat sa comand niste “ceafa de pui”.Nu stiu de ce el a ramas blocat cu aceasta expresie a acestei specialitati care nu se gateste nicaieri.Cel mult ar fi niste piele si niste zgarci de pe un gatlej amarat si subtire de pui ; i-ar trebuie vreo 50 de gatleje de pui sa se sature cred.Plus ca nu stiu daca au gust bun.Auzi expresie – gatlej si zgarci – la fel de expirate ca celalalt cuvant de mai sus.

Asa ca mi-am comandat o ceafa de porc, niste fudulii si o portie de cartofi prajiti.Fara usturoi.Normal ca daca esti fudul, trebuie sa mananci fudulii, asa ajungi probabil si mai fudul.Cine nu stie ce inseamna fudulii, sa caute in DEX !

La final, dupa ce am mancat, culmea, am observat ca langa noi, era cineva mai “inteligent” decat noi.Asa ca, fiind certat grav cu limba romana, ne explica noua diverse si ne dadea lectii de viata.Fara a-i preciza numele, ca nu este important.De fapt, este o somitate intre “patronii de gratare din targ”, dar pentru noi este un nimeni.Mi-am dat seama ca daca ne raportam la prosti, eu si prietenii mei suntem in fiecare zi mai inteligenti decat ei, asa cum suntem noi, ametiti sau nu de licori bahice.

Targul din Pitesti este un focar de infectie, mizerie, conditii precare si principii “lasa-ma, ca merge asa !”

Culmea e ca omul le stia pe toate, dar nu auzise inca de plata impozitelor, de finante, fisc, opc sau respect pentru clienti.In Romania s-au inventat bodegi – iar cuvant urat – dar nu pot folosi un altul, in care nu stii exact ce mananci, nimeni nu iti da bon fiscal sau nota de plata la final, nu se respecta normele legale de sanatate si apoi, avem impresia ca economia se misca.

Aceasta economie se misca decat underground, iar patronii sunt cotizanti importanti pentru cei care ocupa pozitii importante in stat si pentru campania electorala.Cel putin 95% este evaziune fiscala in acest targ si nimeni nu se autosesizeaza.Rusine funcionarilor publici corupti si incompetenti !

Oricum nu inteleg cum poti avea o bodega fara sa ai o toaleta curata si ingrijita, in care sa te poti spala ! Vrem conditii de secolul al XXI – lea, dar ne multumim cu conditii neupdatate, din secolul al al XV – lea.

Noi nu putem evolua in acest fel, suntem lipsiti de moralitate ca popor !

Oricum, noi ne-am distrat si am ajuns acasa la 05.00-06.00

Nu mai merg la Targul din Pitesti niciodata si nici nu mai mananc mate in cazul in care ajung din greseala, pentru ca azi am avut noroc si m-am trezit.Data viitoare, poate nu ma mai trezesc sau ma trezesc la spital cu vreo 3-4 boli  grave sau necunoscute inca !

 

 

