Ce sa fac in acest weekend !?


Avand in vedere ca nu voi fi acasa si voi fi plecat in acest weekend, nu stiu daca ar trebui sa imi petrec si acolo o parte din timp pe internet.Totusi, voi lua in calcul sa fac ceva sa imi ocup timpul, astfel ca mi-a venit o idee foarte buna.

Ma gandesc sa ma pregatesc pentru o chestie pentru care puteam sa ma pregatesc de mult timp, dar am neglijat sau am considerat ca nu este momentul.Pot sa imi iau la mine un caiet sau o agenda si sa lucrez cateva ore la o schema pentru un discurs motivational.

Daca nu este momentul este raspunsul, inseamna ca niciodata nu va fi momentul.Ma gandesc ca de cele mai multe ori, gasim raspunsuri diferite pentru intrebarile pe care ni le adresam, de-a lungul timpului.De exemplu, la intrebarea “ce pot sa fac !?” sau “ce pot sa fac cu pasiune !?” – de multe ori am gasit acelasi raspuns – as putea deveni un scriitor de succes, un consultant de business de succes, un practician in insolventa de succes, un trainer foarte bun, un blogger cu cateva mii de vizitatori unici zilnic, sau mai ales un antreprenor idealist.

Totusi, ce pot deveni cel mai usor sau ce imi este la indemana, era mereu sub un strat gros de ignoranta sau de gandire contra-productiva.

Cred ca cel mai bine pentru mine ar fi sa fiu un speaker motivational.Nu stiu cati pot sa aiba acest job sau ce inseamna acest job in Romania, poate nimic.

Oricum, in Romania, sunt multe chestii care nu inseamna nimic pentru noi, caci nu suntem evoluati, suntem in urma cu cativa zeci de ani fata de alte natiuni.Bineinteles ca si noi avem iphone, masini electrice, sau ne plimbam cu avionul, stam pe facebook degeaba, ne spalam cu apa calda – nu conteaza cum este incalizita, dar mai ales credem ca le stim pe toate.

Pe de alta parte, nu stiu cati oameni care detin un mercedes in alta tara sunt nesimtiti sau prosti – sau cel putin lipsiti de educatie elementara.In timp ce in alte tari, daca ai coborat din mercedes, probabil nu vei face galagie si esti genul de om care nu parcheaza unde vrea si nu claxoneaza ca un bou dupa femei la semafor sau pur si simplu in timp ce circula cu masina sau stationeaza, in Romania esti cineva – pentru prostii din jurul tau.

La noi, sa te ocupi de imbunatatirea soft-skillurilor sau sa investesti in dezvoltarea competentelor si abilitatilor pe care le detii, este aiurea.De ce sa cheltuiesc eu atatia bani pentru educatia mea !? Mai bine fumez intr-un an tigari de 1.500 de euro, ma vait mereu si mi se pare ca fiecare dintre cei din jurul meu are ceva cu mine.

De ce sa investesc in perfectionarea mea sau intr-un curs de vanzari, de ce sa investesc in cultura, cand oricum nu se cauta !? Daca tot gandim asa, cei mai multi dintre noi, eu propun o chestie normala in societatea anormala in care traim : Sa desfiintam scolile ! Cine vrea sa faca scoala, sa faca pe banii lui, cine nu vrea, sa nu faca.Nu are legatura cu plata taxelor si impozitelor.Sa presupunem ca vom scadea anumite taxe si impozite pentru toate categoriile sociale, pentru ca vom desfiinta educatia de stat.Astfel, cei mai multi dintre noi vor fi multumiti ca le-au scazut taxele si impozitele si au mai multi bani.

Sunt sigur ca va creste constant numarul de analfabeti din aceasta tara, iar in satele si comunele mici din tara, toti vor spune ca nu pot sa aiba o educatie, pentru ca statul nu ii sprijina.Probabil mai mult de 90% dintre copiii care provind din familii cu venituri reduse, nu se vor duce nicio zi la gradinita si la scoala si nu vor urma niciodata o institutie de educatie simpla.Chiar si acum, cand statul nu sprijina foarte mult educatia, cultura, invatamantul, eu sunt multumit de conditii si cred ca sunt suficiente incat sa inveti cate ceva.

Vreau sa imi pregatesc un discurs de motivatie si sa inchiriez la un moment dat o sala unde sa imi tin discursul.Mi s-ar parea normal sa plateasca toti participantii un bilet, dar cum in Romania educatia nu este importanta, nimeni nu cred ca va plati.Toti ma vor intreba ce este acela un discurs motivational sau de ce ar plati asa ceva.Mai ales ce experienta am eu ca sa fiu capabil sa tin un discurs de motivatie.Si de ce sa tin un astfel de discurs ? Sau de ce e mai scump de 1 leu un bilet ? Sau cat muncesc eu sa tin un discurs de 2 ore ?

Probabil ca poate sa faca oricine asa ceva.Chiar sunt convins ca voi munci foarte mult timp sa pregatesc acest discurs si ca va fi un proiect de succes, atat din punct de vedere al imbunatatirii reputatiei mele, probabil vor fi participanti care vor invata ceva si de ce nu, voi castiga niste bani.

Dar am uitat sa precizez ca in Romania este imoral sa faci bani prin munca, sau sa te astepti sa castigi bani pentru ca pregatesti un discurs cel putin 50 de ore pentru a putea tine discursul efectiv de maxim 2 ore.Intrebarea fireasca este : cum sa muncesti 50 de ore pentru un discurs de 2 ore ?Inseamna ca esti slab…

Probabil va trebui sa obtin o sponsorizare sau sa colaborez cu cateva companii care vor cumpara bilete de grup pentru cativa dintre angajatii lor, macar pentru a acoperi costurile cu desfasurarea discursului, nu mai zic nimic de castigul meu.

