E plina lumea de vaci mov ! – partea 1/2


Una dintre cartile pe care le-am achizitionat recent are pe coperta o vaca mov.

E clar ca e vaca din reclamele Milka, dar mai ales cea mai celebra vaca din lume, careia toata lumea ii stie culoarea sau marimea.Toti gasim aceasta vaca pe produsele companiei Milka si deja ni se pare simpatica.

Am citit toata cartea azi, e destul de usor de citit, are in jur de 150 de pagini, dar este foarte bine structurata si condensata, incat are valoarea a cel putin 10 carti despre marketing similare.M-am oprit putin pentru a-mi lua niste notite si e o carte geniala.

Rar intalnesti o asemenea carte scrisa de un roman, caci noi, romanii, nu intelegem marketingul, PRul, publicitatea, advertisingul.Bine ca noi nu suntem hotarati sa investim in marketing, ca e mai mult loc pentru mine si e mai ieftin.Chiar ma bucur.O carte foarte buna pe care am citit-o acum ceva timp este o carte scrisa de Aneta Bogdan, fondatorul principal al companiei Brandient :

http://brandient.com/en/people

o carte care s-a vandut foarte bine si in care poti gasi informatii vitale pentru brandingul companiei pe care doresti sa o fondezi sau al carei fondator esti. – cu costuri reduse fara a apela la o companie specializata, sau daca apelezi, macar stii ce sa le ceri sa faca pentru tine si sa intelegi ca nu poate fi ieftin, daca vrei ceva de calitate.Puteti achizitiona aceasta carte de aici :

http://www.emag.ro/dezvoltare-personala/branding-pe-frontul-de-est-aneta-bogdan–pBRA978-973-0-10138-6

Ne place sa stam ca prostii pe bara si sa comentam.In Romania, un buget de marketing, in care intra tot ce cred romanii ca inseamna marketing, adica ce am enumerat mai sus inseamna cel mult 1% din cifra de afaceri.Rar vezi o companie sa aiba mai mult de %% din cifra de afaceri exclusiv adresat marketingului.In alte tari, nu vreau sa dau nume, exista anumite companii care au cel putin 10-12% destinati marketingului in decursul a zeci de ani.O investitie de bani si timp pe care merita sa o faci.O recomand ! O puteti achizionata de pe emag, urmand linkul urmator :

http://www.emag.ro/vaca-mov-seth-godin-brb973-1740-08-9/pd/EGCY50BBM/

Intr-un lan de grau, mai ales lanul nostru de grau, daca o gasim pe Milka, probabil nu ii vom face nimic.Cel mult o vom conduce afara din lan.In cazul in care vrea sa stea acolo in continuare, probabil nu ne va deranja.Acum, revenind totusi la viata reala, sa stiti ca nu exista vaci mov.Nici macar Milka din reclame nu este mov, este colorata pe computer si asa apare in fata noastra.

Dar noi asa o stim, probabil multi copii si-au imaginat ca se joaca cu ea sau ca se vor juca o data in viata cu ea.Pentru ca e simpatica.Atat.Poate face si lapte bun, din care se face ciocolata Milka, dar nu stim sigur.Pur si simplu o vedem in reclame din cand in cand si o asociem cu ciocolata buna si extravaganta.

E o vaca de lux.

Probabil ca daca ar avea o sigla dintr-un metal valoros, toti am dori sa ne cumparam o astfel de vaca, “sa moara vecinii de invidie.”

Mi-ar placea sa am o astfel de vaca si sa faca direct ciocolata Milka sau bomboane.Ar mai simplu.Probabil, totusi, ca ar avea nevoie si de iarba mov sau de ingrijire speciala, dar m-as descurca.

Cartea e scrisa de Seth Godin, un fondator ambitios de companii puternice si cu potential foarte mare de dezvoltare si un editor permanent al revistei Fast Company.El a mai scris cartile : “Small Is the New Big”, “Permission Marketing”, “Survival Is Not Enough”.

Oare daca toate vacile ar fi speciale, care ne-ar placea mai mult !?

Eu cred ca tot vaca mov.

El a inventat un al cincilea “P” in marketing, pentru cine nu cunoaste primii 4 “P”, acestia sunt : Produs, Pret, Promovare, Plasament.

Noul “P” este “Purple Cow”…

Ori esti “Purple Cow” in mintea si in perceptia potentialilor consumatori sau in mintea consumatorilor tai, or vei disparea in curand…

Advertisements