Reteta succesului pentru consultanta !


Am gasit inca un aspect al afacerii mele care nu a fost exploatat suficient.

Personalizarea la un nivel absolut exceptional.

Cand vinzi in Romania anumite servicii, in general crezi ca este greu sa le vinzi.

De fapt nu este greu sa le vinzi, este greu sa ii cunosti pe clienti, sa le adresezi servicii vandabile si mai ales sa ii faci sa cumpere.

Exista servicii cum ar fi : asigurari de viata, pensii private, publicitate, servicii de investitii, credite, asigurari de risc, consultanta ; pe care cei mai multi romani nu doresc sa le cumpere sau nu isi permit.

Intotdeauna vei intalni oameni care vor fi impotriva ta, oameni slabi sau oameni puternici, oameni care se cred mai buni decat tine sau oameni care au deprinderi si obiceiuri proaste la care nu vor sa renunte.

Cum sa faci un roman sa cumpere anumite servicii, cand el de-abia are bani sa traiasca de pe o zi pe alta !?

Cum sa faci, ca daca incerci sa stabilesti o intalnire cu el te amana, sau nu vrea sa se intalneasca cu tine.De cele mai multe ori nu este punctual.Altii, asa cum ii numesc eu “afaceristii lu’ peste” iti spun ca sunt foarte ocupati cu afacerea pe care o au, caci la noi, intr-o tara subevoluata, cel care fondeaza o companie este automat si manager, caci nu are incredere in nimeni.

Nu conteaza ca are studii sau nu, pur si simplu el e cel mai bun pentru a conduce afacerea sa.

Pe langa faptul ca sunt slabi, nici macar nu vor sa fie buni, pur si simplu pentru ei a fi bun inseamna : a pacali clientii sa plateasca mai multi bani pe produsul sau serviciul pe care il vand.Atat.

Daca ar face un produs sau un serviciu mai bun, oricum clientii ar plati o suma mai mare de bani pentru acele beneficii.Apoi, daca ar reinvesti cea mai mare parte din profit, banii ar continua sa vina in firma mai repede si in cantitati mai mari, deci firma ar putea imbunatati permanent produsele si serviciile pe care le comercializeaza.

Totodata, ar putea crea noi produse si servicii pe care sa le vanda clientilor fideli sau cu care ar putea ataca noi clienti.

Nimeni nu cumpara in Romania asigurari de viata, dar au o viata atat de proasta si plina de probleme, incat nu isi permit sa moara.

Toti batranii sunt nemultumiti de pensiile pe care le au, dar nici copiii sau nepotii lor nu se gandesc sa isi faca o asigurare de pensie privata sau pur si simplu sa faca economii si investitii pentru a avea o viata mai buna pentru perioada cand vor fi batrani.

Publicitatea nu e buna, caci doar produsele si serviciile proaste isi fac publicitate, in schimb, cei mai multi dintre romani, cumpara doar produse pe care le vad in reclamele TV.Toti vor sa aiba produse ale unor branduri celebre, dar nu sunt demni si nu au posibilitati materiale pentru a le achizitiona.Toti isi iau de la gura hrana sau renunta la cheltuieli fundamentale, pentru a avea un tricou de firma, un telefon marca X sau o masina frumoasa in leasing pentru care nu au bani de carburant sau RCA.

Nu cred ca are rost sa explic tot despre toate, altfel, as epuiza subiectul.

La fel se intampla cu consultanta.Pe mine, cel putin toti ma intreaba ce fac eu, ce consult, cum consult, de ce e buna constultanta.Apoi, dupa ce ca mai mult de 90% nu inteleg ce insemna, toti percep consultanta ca fiind “chestia aia cu firmele aiurea care iti iau bani multi sa obtii fonduri europene, practic e o spaga, nu e munca”.

Dupa ce incerci sa le explici si mai mult, indiferent cat de bine, te intreaba 2 chestii cu care te fac sa ramai blocat.

1.De ce am nevoie de consultanta !?

2.Cat costa si de ce costa atat de mult !?

Iti dai seama ca ai explicat degeaba, ca nivelul e atat de scazut, incat nu are rost sa incerci sa explici sau sa iti pierzi timpul cu oamenii care au un nivel scazut de educatie, de cultura sau cu “afaceristii lu’ peste”.

A fi consultant, indeferent de domeniul in care activezi ( exceptand consultantii de credite si consultantii financiari = care vand credite si alte vrajeli si care nu sunt consultanti, ci niste amarati de agenti vanzari de cele mai multe ori ), nu inseamna a munci “cu ziua”, nu inseamna ca esti platit “sa te prefaci ca faci ceva”, consultanta inseamna altceva.

Pana cand nu intalnesti un consultant foarte bun, indiferent de domeniul sau de activitate – in cazul meu – consultant de afaceri cu arie principala “managementul” – nu esti in masura sa iti dai cu parerea despre consultanta, sau sa nu respecti un profesionist in domeniu.

Nimeni nu te obliga sa discuti cu un consultant sau sa ii cumperi serviciile, de obicei consultantul e bun in doua cazuri in Romania : in cele mai multe cazuri, cand ai o afacere sau conduci o afacere si ai rezultate foarte slabe sau esti tu slab pur si simplu, sau cand doresti sa iti dezvolti afacerea mai mult si sa obtii rezultate mai bune in anumite departamente.

 

 

 

 

Advertisements