Cele 4 averi ale unui freelancer !


De cand mi-am lansat compania de consultanta, am observat care sunt cele mai mari 4 averi pe care le are un consultant.Acestea sunt poate simple, dar extrem de importante.Fara acestea, nu poti avea succes ca freelancer.

Prima calitate este “REPUTATIA” – fara reputatie nu poti deschide anumite usi, nu poti programa anumite intalniri, nu poti fi cine vrei sa fii.Reputatia se construieste in timp, cu costuri de timp si bani, dar mai ales prin cat de bun esti in ceea ce faci, prin cum te comporti cu clientii tai, prin relatiile pe care le stabilesti cu acestia.Este foarte important sa ai feedback pozitiv de la clientii anteriori.Reputatia ta la nivel personal este un aspect care iti intareste reputatia la nivel profesional.

A doua calitate este “INCREDEREA” – increderea este calitatea pe care o construiesti in timp, prin seriozitate repetata.Atunci cand spui ca ai o reputatie buna sau cand primesti feedback pozitiv din partea clientilor tai anteriori, trebuie sa te ridici la nivelul asteptarilor.Increderea ridicata este o caramida in plus ca spune despre tine mai multe chestii, privind asteptarile pe care le au altii de la tine : esti punctual, esti serios, iti faci treaba cu simt, oamenii pot discuta cu tine, pot negocia, respecti un deadline.

A treia calitate este “COMPETENTA” – atat de simplu de spus si atat de greu de cuantificat.Uneori, competenta intelectuala este strans legata de ce faci si de ce rezultate obtii.In general, competenta o ai sau nu o ai, dar depinde cum o pui in slujba celui care te-a angajat.Mie imi place sa spun ca am o competenta ridicata si ca este in crestere constanta.Sunt avid de cunoastere, imi place sa invat lucruri noi, sa imi dezvolt noi aptitudini, sa le imbunatatesc pe cele vechi, sa citesc cat mai multe carti care sa ma faca sa gandesc altfel, sa urmez noi cursuri si traininguri pentru a ma perfectiona, sa dau probe mai grele in fiecare zi, pe care sa le trec cu succes.Sa fiu cel mai bun in ceea ce fac si sa muncesc mai mult decat muncesc cei din jurul meu pentru a ajunge acolo.

A patra calitate este oarecum un cumul de calitati – “AUXILIARELE” – aici intra o categorie de beneficii pe care unii dintre noi le au, iar altii nu le au.Aici intra tot ce sprijina in mod pozitiv primele 3 calitati : liceul urmat, universitatea urmata, cursuri, specializari, traininguri, relatiile pe care le ai sau pe care le-ai construit, cartile pe care le-ai citit, experienta ta profesionala.Uneori si banii pot intra in aceasta categorie, in sensul ca poate muncesti 3 ani in domeniul tau si nu poti fi macar break-even sau nu poti realiza profit pentru ca investesti foarte mult in specializarea ta sau alegi sa te dezvolti in detrimentul profitului bazandu-te pe sprijin financiar extern.

Atunci cand poti spune despre tine ca esti multumit de aceste 4 averi pe care le detii, inseamna ca esti pe drumul cel bun ; niciodata nu ai suficient din fiecare, mereu trebuie sa iti doresti mai mult si sa muncesti mai mult si mai eficient.

Aceste 4 calitati sunt cele de la care va pleca sistemul meu in noul meu proiect, intitulat PigeonLauncher.

1.Reputatia

2.Increderea

3.Competenta

4.Auxiliarele

