Planul de afaceri potrivit 1/2


Ii aud pe toti in jur, adresandu-mi niste intrebari total aiurea.Nu prea am cu cine discuta pentru compania mea de consultanta, astfel incat sa castig un client sau sa inteleaga un om cu ce ma ocup.

Oricum eu ma ocup cu ce vreau si cu ce stiu ca este bine.Stiu ca este bine ca mine, dar tot insista niste oameni mai prosti si mai slabi decat mine sa imi explice cu expresii de genul :  “sa ma uit eu bine in jur, sa vad cine m-ai face ce fac eu” sau “e bine asa sau asa”.Niste oameni care nici macar nu stiu cu ce ma ocup.Niste oameni atat de prosti, ca nu pot citi un plan sau un proiect la care lucrez.Nu mai zic nimic de inteles.Apoi, tot ei, imi spun ca nu e bine.

Nu pot sa imi cobor nivelul atat de mult.Pe de alta parte, imi trebuie cativa clienti importanti cu care sa lucrez, pentru a putea obtine o recomandare si un feedback bun pentru activitatea mea.Nici daca ma critica nu ma deranjeaza.Important este sa aiba o critica in cunostinta de cauza.

Sa ma pot duce in fata unui client important si acesta sa imi spuna : “Am discutat cu clientul X si mi-a spus ca nu a fost bine in punctul Y”.

Dar ce conteaza reputatia, ce conteaza un nume cand nu il ai ?

Ce conteaza respectul celor din jur cand tu esti plin de scame ?

Ce s-ar putea schimba in viata ta, cand muncesti ca muncitor necaloficat o viata si imi spui mie, ca viata este grea ?

Viata e grea daca iti permiti sa lasi pe locul 2 educatia si studiile.

Ma gandeam sa fac niste recomandari privind un plan bun de afaceri.

As putea sa si incarc un model de-al meu sau mai multe, dar nu vad cui i-ar folosi.Cine doreste unul, probabil este dispus sa plateasca pentru el.Ca daca il ia de pe internet, sau daca crede ca eu il iau de pe internet, nu vad rostul afacerii mele.

Pana la urma, cei mai multi dintre oameni nici nu stiu ce este un plan de afaceri, sau cum iti dai seama daca un om este capabil sa iti conceapa un plan de afaceri, sa il scrie si sa il implementeze.

Cei mai multi dintre clientii mei, cred ca oricum nu este o problema faptul ca trebuie sa ma vad cu ei de 3-4 ori ca sa discutam despre un plan, caci ei nu stiu ca timpul este important.Ei considera ca timpul nu este un cost.Ei nu calculeaza ca ma costa timp.Iar timpul se reflecta in costuri.Ei nu calculeaza faptul ca le cer niste documente, de obicei mai multe decat sunt ei disponibili sa imi ofere si de obicei nu au ce le cer si ma amana degeaba.

Apoi, cand ma gandesc sa construiesc un concept pentru ei si studiez mai bine situatia si poate imi ia cel putin 4 ore, ei cred ca de fapt, ma joc cu lopetica in nisip sau stau pe google degeaba.

Scrierea, de asemenea nu este importanta, caci degeaba incerci sa explici ca un plan de 20 de pagini are un cost de 40 de ore.Cum adica sa le explici ca scrii o pagina in 2 ore ?

Ca ei o scriu in 5 minute.Dar ei nu stiu sa scrie prea bine, ca daca stiau, nu apelau la mine sau la un alt consultant.O faceau si gata.Mai ales, la anumiti parametrii de calitate si intr-un termen rezonabil.

Iar la implementare este cea mai dificila parte, caci toti imi spun ca nu au nevoie de mine, ca se descurca singuri.Dar nu stiu nici macar sa implementeze un plan, caci daca ar stii, m-as bucura.Prefera sa se agate de orice rand, caci initial spun ca planul este bun, ca nu il citesc.Spun ca sunt multumiti de plan, iar cand le cer o parere, sa nu para prosti.Ca deh, nu au avut timp nici sa citeasca si nu i-a interesat !

Voi prezenta maine “planul de afaceri potrivit”.Astazi, a fost doar un “teaser”, sa discutam in termeni actuali pentru a starni interesul cititorilor.

Daca am deranjat, cum stiu ca fac de obicei, mai duceti-va pe la bibiloteca sa cititi ! Apoi veniti la mine sa faceti scandal ! Cititi cateva rafturi de carti de la bibiloteca anul acesta, apoi veniti sa va certati cu mine.Accept cearta decat la un nivel ridicat de educatie si cu idei precise, directe si bine argumentate.

 

 

