Planul de afaceri potrivit 2/2


Ii vad pe toti in jur cum copiaza toate planurile de afaceri de pe internet, apoi gasesc niste prosti carora le vand si considera ca au adaugat o valoare pentru un client.Asta nu e adaos de valoare.Suntem prea multi consultanti valorosi in piata care nu ne gasim un loc, sau un numar rezonabil de clienti, pentru ca nu mai avem loc de sarlatani.

De oameni care promit orice, numai sa castige contractul.

Apoi, de parca nu ar fi destui sarlatani, mai sunt si cei foarte corupti, care vor decat lucrari cu statul si sunt dispusi sa ofere oricat spaga numai sa obtina un contract.Apoi vin tot la cei buni sa ii puna la munca si asteapta ca cei buni sa lucreze aproape pe nimic.

Ce ma deranjeaza cel mai mult este ca sunt niste criterii de integritate, seriozitate si competenta exacte, care sa poate deosebi consultantii intre ei.Sa stii mai usor care este bun si care nu este bun.Sa poti alege intre cativa consultanti buni.

Criteriile acestea se inventeaza pe loc in functie de cine trebuie sa castige contractul de la o institutie publica, sunt practic oglinga celui care da cea mai mare spaga.

Ce sa mai spun de “directorii lu’ peste”, care iti cer diverse avantaje materiale sau favoruri, pentru a te alege sau pentru a te prezenta directorului cel mai mare sau patronului ?

Si eu sunt director.Cunosc multi oameni care sunt directori.Cunosc de fapt atat de multi directori, incat nimeni nu ma crede.Dar nu imi place sa spun ca sunt director.Pana la urma sa fii director, nu iti garanteaza ca esti mai bun.Daca scrie pe o carte de vizita sau pe un ecuson idiot ca esti director, practic esti nimeni.

Daca iti da competenta statutul de director, inseamna ca nu esti bun in ceea ce faci !

Pe cartea mea de vizita scrie ca sunt un – consultant de business.

Daca ar scrie ca sunt director, nu ar insemna ca  sunt mai bun, sau mai competent sau ca cer mai multi bani.Pur si simplu nu ma intereseaza pozitia de director, caci sunt unicul om care munceste la firma, deci as putea fi si director, consultant, secretara, sofer, salahor, orice.

Da, imi place ceea ce fac si mi se pare ca ma forteaza sa fiu mai bun in fiecare zi.

Un plan de afaceri perfect nu a fost inventat inca.Nici eu nu il voi inventa.Nu exista consultant perfect sau sfat perfect.Niciodata nu esti suficient de bun si nu stii destule.Inveti in fiecare zi mai mult si te specializezi, dar clientii vor mereu mai mult, caci le oferi mai mult.Trebuie sa ii faci sa aiba un avantaj competitiv.

Voi insira aici, cateva idei bune despre un plan pe care il cred eu potrivit pentru fiecare plan de afaceri.Nu spun ca sunt o autoritate in domeniu, sau ca merit sa fiu luat in calcul.Spun decat ca ai sanse mari sa nu dai gres, daca vrei sa iti realizezi singur un plan de afaceri.

Voi asterne doar 5 aspecte-cheie :

1. Construirea unui concept adaptat afacerii.

2. Oportunitatea de a investi sau nu in acea afacere.

3. Analizarea competitiei.

4. Riscul si rentabilitatea pe termen scurt/mediu/lung/

5. Finantarea afacerii – aport cert/ incert.

 

Sper sa va ajute, daca vreti sa porniti o afacere cat de curand, sau daca aveti deja o afacere si vreti sa ii oferiti un sens.Fara un sens, fara o directie, succesul sau esecul sunt la mana destinului, in acest caz, la mana competitorilor.Nu poti reusi, atunci cand competitorii tai sunt foarte buni si nu te lasa sa traiesti !

Advertisements