Ce inseamna un produs/serviciu !?


Un produs este un lucru care poate fi oferit unei piete, indiferent ca este nevoie de acesta sau nu, iar un serviciu este practic, tot un produs, decat ca uneori nu poate fi tot ceva tangibil ; astfel, un serviciu poate fi o asigurare de viata, sau un depozit bancar, ori ceva ce poate fi vizibil, insa nu tangibil, exemplu – o tunsoare, sau un vopsit de par.

Acum, partea dificila este ca toti avem nevoie de multe produse si de mai putine servicii pentru a supravietui.

Ma intreb ce au simtit cei care au fondat companii ca Apple sau Microsoft, IBM, Oracle, sau cazuri mai recente, gen Youtube, Google, Ebay, Amazon, Facebook, Twitter, WordPress sau Wikipedia !?

Probabil au simtit nevoia ca e nevoie sa lanseze un produs sau un serviciu revolutionar…Probabil era incerti asupra cererii, dar se gandeau ca este un pariu pe care il pot castiga.

S-au concentrat pe oferirea unui produs/serviciu foarte bun, pe care l-au imbunatatit si au reusit in doar cateva luni, ani, decenii sa realizeze ceva ce nu poate fi duplicat sau copiat, un copy-cat prost nu poate exista.

Ori faci un copy-cat foarte bun, ori te zbati sa copiezi concurenta zadarnic.La un anumit moment, te vei da batut.Nu poti crea un copy-cat atat de bun, incat sa darame modelul original.

Nu poti sa creezi astazi un motor de cautare, cu gandul ca vei putea sa domini piata acestor motoare de cautare !

Google nu poate fi invins.Chiar daca ar scadea cota de piata, iar google nu ar mai detine peste 50% din piata, Google tot ar ramane numarul 1, cu cel putin 10% din piata.

Nu poti sa distrugi Google si nici sa il cumperi, daca esti o companie specializata pe cautari pe internet sau chiar un motor de cautare.

Ce vreau sa spun este ca prefer sa ma zbat sa creez un produs sau un serviciu revolutionar, pentru care sa imi dau silinta si sa ma zbat sa ofer beneficii foarte multe unui singur profil de client si asa voi avea succes.

Nu poti sa oferi tot ce crezi ca este bun sau are cautare…

Trebuie sa oferi ceva exceptional, sau sa alegi sa nu oferi nimic…

Intre nimic si tot, ce ii pot oferi unui client este tot, sau mai aproape de tot, decat de nimic…

Sunt mai bun decat mine insumi in fiecare zi si trebuie sa ma concentrez pe mine insumi.Nu spun ca sunt mai bun decat altii, pentru ca nu ii cunosc pe altii si nu stiu ce potential au.Trebuie sa ma concentrez pe mine insumi si sa ma cunosc mai bine, sa fiu mai bun in fiecare zi, sa imi perfectionez un set de abilitati si competente atat de mult, incat sa imi pot dezvolta, prin combinarea acestora, unele noi…Nu imi trebuie sa stiu 400 de lucruri bine,Imi trebuie sa stiu maxim 30-20-10 chestii foarte bine…Si niciodata sa nu fiu multumit de cat stiu…

Prefer sa ma zbat sa creez un produs sau un serviciu revolutionar, chiar daca voi da gres de multe ori, chiar daca voi avea erori si sa dau tot din mine, decat sa ma prefac ca fac ceva, la fel ca cei din jur.Iar cand risti tot ce ai , probabil ca vei putea descoperi ceva ce altii nu cred ca exista sau are utilitate.Totusi, un produs sau un serviciu exceptional imi este mai usor de creat decat un produs sau un serviciu copiat sau cu valoare aproape zero…

Produsul sau serviciul sunt cheia dezvoltarii unei companii…creeaza produsul si vei construi compania…sa ea se va construi singura in jurul produsului tau…

Advertisements