Preluarea Tumblr de catre Yahoo 1/4


Tumblr este o companie foarte mica, la inceput de drum, practic, in primul rand pentru ca are cash-flow negativ, sau doar pluteste intre un minus si un plus rezonabil.

Compania Tumblr a fost infiintata de fapt ca un startup care s-a dezvoltat foarte mult si foarte repede, fiind specializata in microblogging.Pe Tumbler poti sa faci 7 lucruri : sa scrii texte, sa adaugi fotografii, sa scrii citate, sa distribui linkuri, sa stai pe chat, sa asculti muzica si sa adaugi videoclipuri.

Adresa este www.tumblr.com

Daca vreti sa ma urmariti pe Tumblr, adresa mea este

http://octavianmicu.tumblr.com/

David Karp a lucrat o perioada destul de scurta ca si consultant de software pentru o companie IT, intitulata UrbanBaby.Cu banii economisiti aici si cu putina experienta s-a gandit sa isi lanseze propriul startup IT.

David Karp, a infiintat aceasta companie cand avea 20 de ani, cu doar cateva mii de dolari.Astazi, el are 26 de ani, iar compania infiintata in urma cu doar 6 ani, a fost vanduta catre Yahoo, pentru suma de 1.1 miliarde de dolari.Partea lui, din aceasta vanzare a fost de 253 de milioane de dolari.In Tumblr, au fost investite niste sume de bani relativ mici, iar dezvoltarea sa a fost una rapida, ajungand astazi sa aiba in jur de 108 miliioane de bloguri care apartin unui numar de aproximativ 13  milioane de utilizatori.In Tumblr au fost investite aproximativ 150 milioane de dolari de la lansare, pana la preluarea de catre Yahoo.Astfel, la succesul pe care il are, un exit de 1,1 miliarde dolari nu pare exceptional, in conditiile in care o companie de genul Tumblr, se poate vinde usor cu de 20-30 ori veniturile anuale.Daca David Karp, putea sa monetizeze mai bine compania si o vindea anul viitor, suma de exit putea fi de cel putin 2 ori mai mare, dar probabil a ramas in pana de finantare sau a intrat intr-un deadend.Ma intreb totusi, cat spam este pe Tumblr.La un numar de 13 milioane de utilizatori si 108 milioane de bloguri, inseamna ca fiecare utilizator are in jur de 8,3 bloguri.La preluarea Tumblr de catre Yahoo, Tumblr avea in cont lichiditati de aproximativ 16 milioane dolari.Deci puteau continua si putea autofinanta, mai ales ca anul acesta si anul viitor se asteptau la venituri foarte bune, raportate la nivelul cheltuielilor curente si investitiilor urmatoare.

Oare ce om normal are nevoie de 8,3 bloguri ? Mai ales, avand in vedere ca sunt unii utilizatori, cum sunt si eu, care au decat un blog.Astfel, Tumblr se potriveste de minune cu Yahoo.Multi utilizatori, continut foarte mult si original sau nu, deci o piata mare pentru advertising.Marissa Mayer, CEO-ul Yahoo, dispunea in mai 2013 de aproximativ 5,4 miliarde de dolari lichiditati in contul Yahoo.Deci o investitie de 1/5 din lichiditatile lor disponibile nu reprezinta un risc atat de mare.Sunt curios ce fac cu restul.Din punctul meu de vedere, vom mai asista la cateva preluari, ostile sau benevole din partea Yahoo, pana la sfarsitul acestui an, dar nu stim inca.Yahoo avea 5,4 miliarde dolari in cont, pentru ca principalii sai actionari au facut presiuni asupra boardului de conducere sa isi vanda o mare parte din actiunile detinute la compania alibaba, probabil singura investie profitabila a lor, cel putin singura cu o valoare imensa ; Yahoo a platit in jur de 1 miliard dolari pentru a prelua 40% din Alibaba, in anul 2005 ; astfel, anul trecut, in toamna, au vandut aproximativ jumatate din actiunile detinute la Alibaba, pentru o suma de 7,6 miliarde dolari.Pachetul a inclus o tranzactie destul de complicata, care a durat in jur de 2 ani, insa in urma tranzactiei, Yahoo a obtinut 4,3 miliarde dolari cash, pentru a putea finanta viitoarele investitii care ii vor permite sa creasca in urmatoarea perioada.Yahoo a vandut jumatate din actiunile pe care le-a cumparat de la actionarii Alibaba, doar pentru a face rost de lichiditati pe termen scurt.Acum, eu sunt curios cum va face Yahoo rost de bani pe termen mediu sau lung sa faca noi achizitii sau sa se dezvolte.Mai ales ca si-au dorit sa achizitioneze numai companii mici sau in curs de dezvoltare, care probabil nu vor face profit cativa ani, sau vor face foarte putin profit.

Oricum, avand in vedere ca sunt in jur de 100 de milioane de microbloguri, asta inseamna ca la o populatie de 7 miliarde, unul din 70 de oameni are blog, deci un om este blogger, iar 69 ii sunt obligatoriu potentiali cititori.

Alibaba este un fel de ebay chinezesc, pentru cine nu stie.

Maine, partea a doua, la aceeasi ora.

Advertisements