Preluarea Tumblr de catre Yahoo 2/4


Totodata, chiar daca Yahoo a vandut mare parte din actiunile detinute la Alibaba, doreste sa le recumpere in urmatoarea perioada.Nu inteleg de ce sa te zbati 2 ani de zile sa vinzi niste actiuni, apoi inca 2-3 ani sa le recumperi, la un pret mai mare, caci Alibaba functioneaza foarte bine si se dezvolta ; pentru ca dupa ce le-ai cumparata sa incerci sa listezi la bursa compania Alibaba, la un pret enorm, 50-100 miliarde dolari si sa incerci sa marchezi un profit ?

Pare ca Yahoo se invarte in jurul cozii si nu ajunge nicaieri.Iar toti cei mari, se uita in jur si se gandesc sa o cumpere pe o suma ridicol de mica.Microsoft, Google, Facebook, Apple, Ebay, Amazon, toti asteapta ca niste lupi in jurul unei oi ranite, ca sa o muste atunci cand nu are unde sa mai fuga.Toti vor sa cumpere Yahoo pe bucati, sau sa o cumpere intreaga si sa isi recupereze jumatate din investitie prin vanzarea unor parti mai mici din Yahoo competitorilor.

Prin angajarea Marissei Mayer de la Google, Yahoo, a facut o afacere foarte buna, caci Marissa Mayer este omul de care aveau nevoie sa iasa din criza in care se aflau, dar nu vor creste sustenabil cu aceasta strategie agresiva de achizitii si o concentrare pe dezvoltarea unui numar prea mare de mici companii.

Strategia Marissei Mayer este sa tina actionarii Yahoo in suspans.Yahoo este si va ramane din punctul meu de vedere, o companie care va valora peste 10 ani mai putin de 10 miliarde de dolari care se va chinui sa fie profitabila, pentru ca urmareste decat se genereze continut, indiferent de calitate si de cost si acel continut sa fie urmarit de foarte multi vizitatori carora sa le ofera advertising targetat.Nu poti sa generezi ani de zile continut cu gandul ca cineva va fi interesat de acel continut care poate fi monetizabil.In urmatorii 2 ani, Yahoo va incerca sa investeasca cateva miliarde de dolari in preluari, pentru ca asta li se pare interesant.Nu prea am vazut proiecte interesante pornite de la zero.Pentru ca la ei probabil, programatorii bine pregatiti si bine platiti nu valoreaza nimic.In schimb, au content writeri.Probabil ca in anul 2012, valoarea participatiei companiei Yahoo in compania Alibaba, insemna mai mult decat insemna Yahoo impreuna cu toate celelalte mici companii din interiorul ei.

Practic, acum aveau nevoie de un site, preferabil o retea sociala, in care sa isi afiseze reclamele primite de la advertiseri care platesc bine si vor rezultate foarte bune.

Astazi, insemnand cu o zi inainte ca Yahoo sa negocieze preluarea companiei Tumblr.Asta se intampla in luna mai a anului curent.Preluarea urma sa se faca in a doua jumatate a anului 2013.Preluare s-a facut integral, iar rezultate nu au intarziat sa apara.Dupa ce au aflat utilizatorii Tumblr, ca Yahoo a preluat oficial aceasta retea sociala de microblogging, efectul a fost uimitor in primele 7 zile : in jur de 5.000.000 de bloguri au fost mutate pe alte platforme, din care, conform CEO-ul WordPress, Matt Mullenweg, cel putin 30% pe WordPress.Deci, numai faptul ca Yahoo a cumparat Tumblr, a facut ca 5% din bloguri lor, sa fie mutate in mai putin de o saptamana.Va dati seama ca nu au aparut mai mult de 1.000.000 intre timp, deci au avut minus de cel putin 4.000.000 bloguri.Acum, daca ma gandesc logic, reteaua Tumblr avea pana in 200 de angajati, deci e cam greu sa gestionezi si sa dezvolti cu mai putin de 200 de angajati in jur de 13 milioane de utilizatori si 108 milioane de bloguri.Au si cei de la Tumblr partea lor de vina : ceva spam, poze porno, filmulte care nu isi aveau rostul pe acolo.

Maine, partea a treia, la aceeasi ora.

Advertisements