Hrana pentru sala de forta !


Hugh Jackman

Actorul principal din ” WOLVERINE” are un regim alimentar sanatos si foarte eficient.E creat de un grup de nutritionisti foarte buni si este destinat in principal sportivilor de performanta sau celor care vor sa faca sport  sau sa se duca la sala de forta si sa puna masa musculara rapid.

Acest regim alimentar l-am gasit in ultimul numar al revistei Men’s Health , editia Septembrie 2013.

Avand in vedere ca ma duc la sala de forta de vreun an de zile, cu pauze, ce-i drept, avand vreo 7 luni din ultimele 11 de activitate constanta la sala de forta, m-am gandit sa incerc si acest regim alimentar.Trebuie sa le incerc pe toate, sa vad ce se intampla.

Am incercat sa consum anumite proteine si sa mananc foarte mult, in principal carne, multe prajeli si multe lactate ; cu mezelurile sunt certat, caci nu prea am incredere in ele, sunt prea procesate, pline de E-uri toxice si de conservanti si tot felul de minciuni care nu isi au rostul decat pentru a promova cancerul cred.Cred ca cele mai multe mezeluri din Romania sunt cancerigene, asa ca incerc sa le evit. Din moment ce un mezel sta in tipla, probabil ca nu e sanatos.Ca daca l-ai lasat in frigider doua zile fara tipla, deja incepe ca prinda miros, arata aiurea si nu iti mai vine sa il mananci.

Tot nu am reusit sa pun pe mine mai mult de 7 kilograme.In toata perioada am incercat sa consum diverse vitamine, minerale, calciu si chiar sa iau niste pastile care imi protejeaza ficatul si rezultatele intarzie sa apara.Nu ma gandeam sa ma ingras peste noapte sau sa obtin 30 de kilograme de muschi in doar 3 luni, totusi ma asteptam sa iau in greutate constant in jur de 2 kilograme pentru fiecare luna.As fi foarte incantat daca as lua in jur de 2 kilograme lunar.Iar antrenamentul pe care il fac e bun, cred eu, mai ales ca merg la sala de 3-4 ori pe saptamana.

Important este sa fii perseverent.Nu m-am dus niciodata la sala sa trag de fiare pana cand lesin sau sa risc sa ma accidentez ori sa trag anumite greutati care imi distrug coloana.Eu trag in ritmul meu si nu ma fortez prea mult, ca nu are rost.Daca m-as forta as risca decat probleme probabil.

In ultimele luni, am consumat multe proteine, fara a face exces, cred eu, nu voi incerca oricum ceva periculos, deci exclus steroizi si alte chestii periculoase si rezultatele sunt tragice.Am consumat proteine in fiecare zi, iar in ziua in care m-am antrenat, am consumat mai multe.Proteinele pe care le-am consumat au fost si sunt de calitate ; nu le-am luat pe cele mai ieftine sau pe cele mai proaste, ca nu vad rostul.

Pentru fiecare kilogram pe care l-am pus pe mine, am mancat foarte bine si am consumat in jur de 2,5 kilograme de proteine.Eu nu accept prea bine aceste proteine, sau cel putin corpul meu nu le accepta prea bine si nu mi se pare logic sa inghit in jur de 3 kilograme de proteine pe luna sau chiar mai mult, iar masa musculara sa fie in continuare redusa.

Nu vreau sa devin culturist de performanta sau halterofil campion mondial, vreau sa fiu mai bine facut, mai puternic si mai sanatos.

Totodata, am un sfat pentru cei care mananca multe oua cand se duc la sala de forta.

Lasati-va de ele, ca va distrugeti ficatul ! Daca mananci mai mult de 7 oua pe saptamana, cred ca ar trebui sa consulti un doctor si sa iti faci niste analize in fiecare luna, la sange, ficat, sa vezi nivelul colesterolului cum creste si nu se mai opreste.

Hai sa va prezint regimul alimentar zilnic.

Daca te antrenezi de 3 ori pe saptamana, de exemplu, luni, miercuri, vineri, e suficient si ar trebuie sa obtii intre 3 si 8 kilograme de masa musculara lunar, in functie de organismul tau, de cat de mari sunt greutatile cu care te antrenezi si de marimea portiilor consumate.

Cred ca poti adauga si niste proteine, macar 30 de grame zilnic si putina creatina pen tru forta.Langa ar merge cateva vitamine si minerale.Eu asa voi face de la 1 octombrie 2013.Mi-ar placea sa pot sa o tin macar o luna de zile.Nu stiu daca ar putea sa faca fata corpul meu.O saptamana si tot as fi multumit.Sunt curios ce se intampla in corpul meu dupa o saptamana cu o astfel de dieta.Am noroc ca am un program flexibil, altfel, nu stiu cum sa ai timp sa tii o asemenea dieta cu un job conventional.Cred c a iti trebuie in jur de 20 de minute sa gatesti  fiecare masa si inca 10 minute sa mananci si sa strangi masa.Asta daca esti expert in bucatarie si in curatenie.Deci iti trebuie in jur de 150 de minute zilnic numai penru hrana.Plus ca trebuie sa te duci si la sala sa faci exercitii.

Nu stiu daca pot tine acest regim alimentar mai mult de 1 saptamana, dar mi-ar placea sa il pot tine cel putin 1 luna.Sunt curios ce rezultate as avea dupa o luna de zile.

Sunt 8 ore in care te hranesti si 16 ore in care nu te hranesti ; trebuie urmat zilnic.

1.PRIMA MASA

Un bol mare cu terci de fulgi de ovaz cu scortisoara ; sase oua, ochiuri sau omleta ;

*Unt de arahide pe paine prajita ; – numai cand ai antrenament

– Eu voi incerca sa consum cereale de la NESTLE, care sunt foarte bune sau cereale de calitate, cat mai putin procesate ; 6 ochiuri nu mananc nici in ultima zi a vietii ; voi incerca doar o data sa mananc 6 ochiuri sa vad daca mor ; untul de arahide pe paine prajita e foarte bun, chiar il consum frecvent ; cred ca poate fi inlocuit, daca nu va place, sau daca aveti alergie la el, cu miere ; are consistenta asemanatoare si e foarte hranitoare.

2.A DOUA MASA

Doua bucati de piept de pui la gratar cu spanac la abur si jumatate de avocado ;

*O portie de orez brun ; – numai cand ai antrenament

– Masa asta e sanatoasa si cred ca are gust bun, asta chiar o recomand ; iar daca nu gasesti sau nu ai orez brun, sau poate nu iti place, cred ca merge si un orez alb, facut pilaf, ca garnitura ; sau fiert cu putin zahar, drept desert.

3.A TREIA MASA

Doua cotlete pe gratar cu brocoli ;

*O portie de cartofi dulci ; – numai cand ai antrenament

– Aici, nu specifica cum sa fie cartofii, cred ca pot fi prajiti, fierti sau copti.

Brocoli sau alte legume ce pot fi puse pe gratar.Aceasta masa este o masa gustoasa.

4.A PATRA MASA

Doua fileuri de somon la abur cu spanac la abur

– Cred ca merge orice peste, important este sa aiba putine oase sau deloc, preferabil orice peste facut file ; ar fi bine sa fie un peste proaspat.Iar daca nu gasiti spanac, o leguma la abur.

5.UTLIMA MASA

Daca te duci la antrenament in ziua respectiva, trebuie sa repeti o masa de mai sus.

In revista Men’s Health, nu precizeaza acest lucru.

Indiferent ce faci, te rog, nu repeta prima masa.Daca nu ai murit mancand 6 oua la o masa, cu siguranta vei muri daca mananci inca 6 la aceasta masa.Nu incerca asta, daca tii la viata ta.

Bea multa apa in decursul zilei.

Stiu ca unii dintre noi mananca multa paine, asa sunt romanii.Daca vrei sa mananci paine, cred ca poti manca putina, insa nu exagera ; mai ales ca ai foarte multe calorii si minim trei mese cu carne pe zi, deci nu stiu unde mai poti aseza la tine in stomac si niste paine.

Cred ca la ultima masa, ai putea sa mananci niste paine cu orice ; e doar o sugestie.

Sau doar fructe si cred ca te simti bine.Cateva banane cred ca sunt ok, ca au ceva zahar si sunt hranitoare, sau ce ai prin frigider, ce iti pica in mana.

Cele 5 mese se consuma la interval de 2 ore intre ele.

Exemplu : 08.00 ; 10.00 ; 12.00 ; 14.00 ; 16.00.

Nu cred ca poti sa mananci mai tarziu de ora 20.00 si sa te astepti sa dormi 2-3 ore mai tarziu.

Cred ca ar trebui sa mananci cu cel putin 5 ore inainte sa te odihnesti.

In cazul in care nu poti sa tii acest regim, cred ca il poti tine, urmand cele 5 mese si 3 antrenamente saptamanale, dar fara sa tii regimul cu : 8 ore te hranesti, 16 ore flamanzesti ! Mananci aceste mese, ca fiind mese normale, la orice ora vrei, in functie de timpul disponibil si de ce chef ai.

Succes !

Eu cred ca e imposibila !

Recomandat si modificat de Octavian Micu

